Rasmus Seebach i Helsingør Hallen

kasser og bie bieUden den helt store koordination fra festudvalget, trak Rasmus Seebach alligevel halvdelen af Hockey Knights stamspillere til koncerten i lørdags (Parbst, Ellested, Niels, Nyb, Pat, Thomas Andersen, og Claus Bak). Musikken kender vi jo, og showet var helt i top, med en meget flot lyssætning og special effects.

Med så stor en interesse kunne det jo være oplagt at festudvalget tog udgangspunkt i en koncert ved fremtidige arrangementer. Måske kan det kombineres med en af vores mange LaLandia ture, og jeg har hørt at der er ledige pladser til f.eks. Pis & Lir, Sushi & Leo, Big Fat Snake (det syngende fadølsanlæg) eller måske de legendariske Kandis, som vistnok er lige (en torn) i øjet for de fleste.

Men kom evt. med jeres forslag, jeg er sikker på at festudvalget vil sætte stor pris på jeres ønsker 🙂

foto 2

 

Bøder og regler II

Der blev holdt et ekstraordinært krisemøde i omklædningen i går, hvor vi drøftede de nye bøders størrelse. Det er kun formand og kasserer der syntes at niveauet på kr. 200,- var passende, også selvom det faktisk er blevet billigere teknisk set. De fleste mener at det bør ligge på kr. 100,- ved udeblivelse og kr. 25,- hvis man kommer uden at tilmelde sig.

Det virker jo lidt underligt at man skal betale for at komme træning, men det har vist sig at det ikke virker at man bare skriver “Nej” hver uge, og kommer alligevel, for så bliver vi for mange når vi inviterer andre med. Går vi 5-6 uger tilbage, så var det ret svært at finde erstatnings spillere kl. 16.30 om torsdagen, så vi må indtil videre holde fast i at man stadig tager stilling tirsdag aften så der bliver lidt tid at løbe på for de andre.

Så fremover betaler man ganske enkelt kr. 100,- i bøde ved udeblivelse, og kr. 25,- hvis man kommer uden en tilmelding. Vi dropper kravet om øl/vand/måne, da det er for bøvlet at administrere. Jeg håber hermed vi har fundet et rimeligt og gennemsnitligt niveau, som alle kan være med til at støtte op om.

Er bøderne for høje?

Kære riddere

Oven på de nye regler i klubben med bøder og fremmøde, tager vi her på hjemmesiden lige temperaturen, på hvad folk egentlig siger til de nye tiltag.

Så giv din stemme og smid også gerne en kommentar,

Er bøderne i orden

View Results

Indlæser ... Indlæser ...

//Nyb

Er der stemning for en turnering?

Helsingør Floorball Cup d. 18 februar vil gerne have os med – men vi skal skynde os.
Se mere her: http://www.helsingorfloorballcup.dk/

Tirsdagsholdet (Hellebæk Knockdown Hockey) er allerede tilmeldt, så nu er der chance for at give dem baghjul. Et hold er 4-6 spillere, men vi kan jo tilmelde 2 hold hvis vi er nok der har lyst.

Herunder er feltet i Sølv Rækken, men måske er det i Guld Rækken vi skal finde Hockey Knights.

  1. Canucks (Frederik Olsen & Co)
  2. Hakkedrengene (Snekkersten)
  3. Vikingerne/Team 2010 (Frederikssund)
  4. Humlebæk Hockey 1
    Spiller for sjov et par gange om ugen i en lille hal i Humlebæk – alle ville gerne være med så vi stiller med to hold 🙂
  5. Humlebæk Hockey 2
  6. Sugardaddy’s
    Vi træner en gang om ugen i en gymnastiksal 3 mod 3 i Søborg.
    Vi har spillet i ca. 2 år og har været til et enkelt stævne i Vanløse
  7. Special Olympics (Helsingør Floorball Team)
  8. Fat Cat Hockey
  9. 5 Stjernet Middag (serveret af Bjarke Winterskov med flere)
    Vi har spillet ca. 10 år vær især, træner med 1. holdet i Helsingør. Vores ambition er at vinde over Legendary Necties.
  10. Team Mølby (Kaysen & Co)
    If you can’t go first class, don’t go!
  11. Hellebæk Knockdown Hockey
    Vi træner i 8’eren på Hellebæk skole. Vi har spillet i en 6-7 år, men uden regler og kun i mindre gymnastik sale (ca. 1/4 floorballbane).
  12. LEDIG
Du skal være logget ind for at kunne tilmelde dig.
Deltager liste:
1.ElleJa
2.EmmerJa
3.LebeckJa
 
1.NybNej
2.BukkenNej
3.Torben BrinkNej

Kontingent!!!

Kontingent – har du husket at betale?

Dem der spillede hele sidste år skal udover 200 kroner for 2014 indbetale yderlig 200 kroner. Dem der kun spillede en halvsæson sidste år kan slippe med 300 kroner i alt.

Kontingentet skal sættes ind på hockey konto i Nordea: Reg. nr.: 0466 – Konto nr.: 182-040-5620. Husk at skrive dit fulde navn, når du indbetaler.Bestyrelsen ser gerne at pengene bliver sat ind senest d. 3/2 2014.

En utraditionel top 4

Efter 2 runder har 4 spillere lagt sig i spidsen med 4 sejre. Og uden at fornærme nogle er det en lidt utraditionel top 4.

Selvfølgelig, bør man næsten sige, har pat fra start lagt sig i føregruppen, men at både Thomas Hansen og Hockey Niels er kommet så godt fra land er måske en større overraskelse.

Desuden er det glædeligt at se, at en af klubbens nye profiler nemlig Thomas Andersen også blander sig i toppen – spændende at se om han kan holde det høje niveau sæsonen ud.

spillere-i-spidsen

//Nyb

Nye vinde blæser i Ålsgårde Hockey Knight

Her kommer en lille opfølgning på sidste uges fremragende generalforsamling, der forhåbentlig betyder, at der vil blæse nye vinde inde over den lille hockey klub  på norkysten.

Ny bestyrelse
Anledningen til den ekstraordinære generalforsamling var flere ting. For det første har tidligere formand Høj været langtidsskadet, så der var brug for en ny bestyrelse, der samtidig kunne udpege en kasser, som kan tage sig af kontingent etc. samt beslutte fremtiden for festudvalget.

Som I kan læse i denne artikel, blev det hurtigt besluttet at nedsætte en ny bestyrelse bestående af Kenneth Ellested (Formand), Claus Bak Jensen (Kasser) og Søren Lebeck Rasmussen (Festudvalg, samt øl/vand ansvarlig). Desuden fortsætter både Kenneth Ellested og Michael Parbst i det indflydelsesrige sponsorudvalg.

Der skal fra den nye bestyrelses side selvfølgelig lyde en kæmpe tak til den afgående formand!

Mere engagement
Den anden primære årsag til generalforsamlingen var at man igennem efteråret 2013 flere gange har oplevet kun at stå 5 mand til torsdagens træning og det til trods for, at der flere gange har været mere end 5 tilmeldt.

Dette er ikke fair overfor de fremmødte og derfor blev det da også besluttet at folk strammer op. Først og fremmest i forhold til at få meldt sig til og fra på hjemmesiden i tide (se regler her), samt at man gør hvad man kan for at møde op hver torsdag i sæsonen som varer fra 1. oktober til 1. maj.

Sidst men ikke mindst valgte bestyrelsen at indlemme to nye spillere i den prestigefyldte trup nemlig Torben Brink og Thomas Andersen, der hermed er gjort til ægte riddere. Det betyder samtidig at bruttotruppen nu er oppe på hele 13 spillere.

Vi ser frem til endnu en storartet sæson

//Nyb